Julehjælp 2023

Når julen nærmer sig, er der rigtig mange mennesker, der bliver udfordret økonomisk. Derfor er der igen i år mulighed for at søge julehjælp i Sthens Sogn. Julehjælpen er fortrinsvis til børnefamilier.

Julehjælpen består af et gavekort til et supermarked og/eller en julepose med alt, hvad hjertet begærer til en juleaften. De seneste år har Sthens Sogn med stor taknemmelighed fået sponsoreret juleposer fra Den Danske Frimurer Orden.

Rent praktisk foregår det således, at der fra 1. november kan du enten udskrive ansøgningsskema her:  et julehjælpsansøgningsskema eller hente det i kirkens våbenhus, hvor man frit kan komme og hente det i kirkens åbningstid. Det er et krav, at man bor i Sthens Sogn!

Tirsdag den 28. november kl. 10-14 SKAL man møde op personligt til en kort samtale med en præst, hvor man afleverer sin ansøgning om julehjælp.

Der skal bestilles tid til en personlig samtale på kirkens kontor 4922 2951!

Præsterne er underlagt tavshedspligt, så ALT hvad der bliver sagt til samtalen er fortroligt.

Udlevering af julehjælpen sker onsdag den 20. december kl. 13-15 til dem, der har modtaget en personlig henvendelse fra præsterne om, at man er blevet tildelt julehjælp.

Henvendelse kan altid ske til kordegnen på telefon 4922 2951 eller kge@km.dk, hvis man har evt. spørgsmål.